2010. december 1., szerda

Tikal

A buli fergetegesre sikeredett. Hajnal kettőkor értünk vissza a szállásra. Taxival mentunk egy épp nyitva levő "disco"-ba, ahol kedd léven nem sokan voltak. Érdekes volt látni, hogy buliznak a helyiek. Rumos kólával oldottuk a hangulatott, majd a táncba is bekapcsolódtunk. Elizabet mozgása mindenkit lenyűgözött. Hazafelé egy éjszakai fürdőzést is beiktattak egyesek, aztan gyorsítottunk, hogy még legyen egy kis idő az alvásra is.

Ugyan a programunk hivatalosan csak 19.30 kor kezdődtt, de mi elhatároztuk hogy kajakozunk a tavon. Így reggel 7 kor elsőként reggeliztunk, majd a szokásos "rendes" kávé keresésbe fogtunk.

A felkelő falu színes házai között andalogtunk, majd 8 kor -ugyan nem kajakkal- de kihajoztunk San Miguelre szigetre a "miradorba" a régi maja rom (kilátóba)

Egy kis séta a szigeti "őserdőben", fürdőzés, aztán irány a gyülekező, mert indult a busz Tikal-ba. A maja kultúra egyik legjelentősebb romvárosa, élén a Jaguár Templom impozáns piramisával.

6 óránk volt, hogy a jelentősebb emlékeket végigjárjuk. Ez vezetőink jó szervezésével sikerült is. Ha majd lesznek fényképek szemléletesebben mesélek egy-egy rom együttesről. Addig is, ha a rákerestek a Youtube-on a Tikal és Csillagok háborúja szóra, egy-két kocka erejéig élvezhetitek azt a látványt, amiben nekünk is részünk volt.

Egy video, amit az Apokalipto film mintájára korábban készítettek.

Sötétedés után érkeztünk vissza a szálláshelyünkre, ahol egy kiadós zápor miatt a hotelünkben vacsoráztunk, helyi specialitásként: "Blanco" halat. Holnap egy guatemalai romvaros, s aztan mar Belize újdonságaival ismerkedünk....

1. Tényleg fergeteges lehetett a buli, hogy ilyen sokáig nem sikerül géphez tápászkodni :))