2010. december 18., szombat

Taxco, majd újra Mexikó

Acapulcót az éjszakai bulizás miatt csak délben hagytuk el. (rettenetes hőség 30-32 fok)

Délutánra már csak egy kicsi Szentendréhez hasonló városka felfedezése maradt. Taxco az "ezüst város": pókhálószerű szűk és meredek utcácskák, fehérre meszelt koloniál stílusú házak. A legtöbb üzlet ezüstöt árul, s persze kerámiát, meg szőtteseket.

Későn értünk a fővárosba, még tartunk egy búcsú élmény-beszélgetést. Másnap reggel az antropológiai múzeumban kezdtünk, ahol a különböző mexikói kultúrák tárgyi emlékeit, ismeretterjesztő filmvetítéseket néztünk meg.
Chac mol-esőisten "emlékműve" a múzeum közepén

A Nap kő, amit Templo Mayor ásatásainál találtak

Délután a főtéri kormányzó palotájában tettünk látogatást.

Természetesen dupla átvilágítás, táska nézegetés stb. A Diego Riviera falfestményeken kívül a Mexikó függetlenségének 200. évfordulója alkalmából rendezett kiállítás is megtekintettük.

Rövid pakolás után gyorsan kiértünk a reptérre, ám itt fogadott bennünket a rossz hír, törölték a járatunkat.
A reptér melletti Camino Real hotelben éjszakáztunk, s az ellátásunkról is gondoskodott a légitársaság. Azt, hogy mivel tudunk hazajutni, még homály fedi. Mindenféle variációt megpróbálnak, de az európai repterek lezárásai miatt nem lehet tudni semmi biztosat. Még reménykedem, talán ma sikerül elindulni....