2010. november 23., kedd

Palenque, Agua Azul, San Cristobal

A buszunk este 7-kor indult a "fő"buszpályaudvarról. Tényleg extra kényelmes, dönthető ülésű, modern buszt kaptunk. nem volt annyira hideg sem. A 12 óra sokkal jobban telt mint a repülőn. Reggel egy gyors öltözködés után a Palenqe melletti városka főterén lévő kifőzdéknél reggeliztünk. Ezt követte az egyik legjelentősebb maja város romjainak meglátogatása. Itt találták meg Pacal király halotti, -jade kőből készült maszkját. A feliratok, a nap, a leveles-kereszt, a kereszt piramisának megmászása után az idegenvezető a királyi palota rejtelmeibe is bevezetett. (Majd nem a legtöbb időt a wc-k megtekintésével töltöttük. Ui. volt férfi és női, de igazán nem volt világos, hogy a nőknek miért kell nagyobb átmérőjű lyuk, mint a férfiaknak. A kőágyak, sztélék, szellőzőablakok és egyéb furaságok is megragadtak az emlékezetünkben. Legfőképpen a labdajáték, melynek célja a győzelem, ami azzal a megtiszteltetéssel jár, hogy az isten oltárán feláldozzák a játékosokat. A múzeum sajnos hétfőn zárva! :-(
A napi programunk folytatása a Misol-Há vízesés volt. 38m magasról lezúduló vizfüggöny mögé is be lehetett menni. De igazán majd a képek adják vissza a látványt.
A befejező érdekesség az Agua Azul vízeséscsoport volt. Ahol a bátrabbak meg is mártóztak a természetes medencékben. (lehetett "lianról" vízbe ugrani is) A folyót az oldott ásványi anyagok ideális csapadékviszonyok esetén kék színűre festik, innen ered a neve is, ám most csak "se"színű zuhatagokat láttunk. A kényszerből megtett busz út, ami már nem a "csoda" járgánnyal történt rendkívül fárasztó és megerőltető volt.
Az apró majákra méretezett busz ülései közt nem fért el a lábunk, a 300-mről 2000 méterre vezető emelkedőt pedig nem csak a sűrű s kanyarok nehezítették, hanem a 100 méterenként elhelyezett fekvőrendőrök is. 5 óra -2 hányás, több térdfájás, de megérkeztünk San Cristóbalba. Ahol a hotelünkben kényelmes "queenbet" ágyak vártak, de sajnos nincs meleg víz a szobákban, csak egy kijelölt szobába lehet menni mindenkinek. kárpótásul kaptunk vacsorát, gombalevest rostonsült marhával és szalmakrumplival. Rövid ismerkedés után hajnali 1kor nyugovóra tértünk.